Baarissa oli hiljaista kuten keskellä viikkoa pakkaa olemaan.  Pari naiskaksikkoa kuitenkin lymyili hämärässä, joten päätin lähestyä yhtä.

Istuin röyhkeästi samaan seuraan ja epävarmasti köhäisin "Hei! Kumpi tulee ensin, hammasharja vai hammaslanka?" 

- Ei me tiedetä!

Toinen naisista, laiha ja pieni, mulkaisi minuun pakkelit naamallaan vihaisesti ja jatkoi juttuaan kaverinsa kanssa kuin minua ei olisi olemassakaan.

Minun on todella petrattava itsevarmuutta lähestyessäni naisia. Seuraava kaksikko! Toistin muistaakseni saman kysymyksen eräälle toiselle kaksikolle, jossa oli ihan oikeasti kivan näköinen nainen. Tytöt vastasivat ja hymyilivät.

- Sun nenä heiluu, kun sä naurat, totesin sille viehättävälle tytölle.
- Eikä heilu!!

Tytöt alkoivat kikattamaan.

- Miten teidän syksy on alkanut? Mulla on ihan loistavasti! Olin juuri Turkissa...

Aloin kertoa jotain juttua, jossa ei ollut totuuden hiventäkään.

- No jouduitsä tappeluun?? Miten se sun tyttöystäväs??

Tytöt lämpenivät sen verran, että kun ehdotin istuutumista, he suostuivat oitis ja valitsin tietysti parhaat paikat.
Juttelimme kotvasen ja aloin leikkiä jotain typerää leikkiä kohteeni kanssa.

- No miten tämän eläimen tässä leikissä käy?

Tyttö ei ollut varmaan oikein kiinnostunut leikistä mutta esitti olevansa mukana.

- En minä tiedä! Halusin vain koskettaa sun käsiä.

Virnistin, jotta nainen ymmärsi vitsailuni.

Epävarmuus hohti taas kasvoiltani. Unohdin kaikki vanhat konstini ja soimasin itseäni mielessäni. Olin edennyt liian nopeasti. Minun olisi pitänyt lämmitellä tyttöjä pitemmän kaavan kautta. Ja jättää typeryydet tuonnemmaksi ja juoneemmaksi.

Jauhoimme siinä vielä jotain mutta tunnelma oli jotenkin vaivaantuneempi. Kysyin yhteystietoja, mutta en saanut. Auts! Se jätti kyllä loven.

Olin kuitenkin iloinen, että olin saanut suuni auki baarissa ja itse lähestynyt naisia. Tähän ikään mennessä tämä taisi olla vasta toinen kerta, kun teen niin. Toisaalta, olen aina ollut yleensä uskollisesti varattu aiemmassa elämässäni tai en muuten vaan kiinnostunut baariseurasta.