Menen toiseen lähikuppilaan, jossa on tanssilattia. Täällä käy kaiken ikäistä väkeä. Olen iskenyt silmäni muutama viikko sitten yhteen nättiin pyöreään brunettiin. Tänään päätän lähestyä häntä.

- Sulla on tutut kasvot. Olen nähnyt sut täällä.
- Sää oot uus näillä nurkilla, etkös.

Vastaan myöntävästi. Esittelyjen jälkeen käyn heti asiaan ja vien tytön vuoristoradalle.

- Sä olet nätti, mutta se ei riitä. Tiedätkö mikä muhun vetoaa? Hyvä lookki, persoonallisuus ja energia. Sulla on näistä joitain.
- Ai mikä multa puuttuu?
- En kerro

Siitäkös hän tietysti villiintyy ja on kuin muurahaispesässä ja koittaa pakottaa minut kertomaan. Naisten uteliaisuus on aina hyvä herättää etenkin heitä itseään koskevissa asioissa. Naisen saa jahtaamaan kuin kissan lankakerää.
Minna on sopivasti humalassa päästäkseen viiden minuutin tyttöystäväkseni. Otan hänet kainalooni.

- Sä oot nyt mun tyttöystävä seuraavat viisi minuuttia. Lähdetään seikkailuun, sano joku paikka.
- Leirintäalue!
- Ei, ei, ei... sun pitää olla mielikuvituksellisempi. Lennetään ulkomaille ja mennään siellä naimisiin! Pelaan kaikki rahani uhkapeleissä. Sitten petän sua parhaan kaverisi kanssa ja kotimatkalla suunnittelemme jo eroa.
- Sä et oo kyllä yhtään kiva poikakaveri!
- Tällanen mä oon, ota tai jätä.

Biletämme loppuillan, mutta en jaksa pelata Minnaa. Hän on kuitenkin lämmennyt minulle.

Jossain vaiheessa poliisiauto kiitää baarin pihaan ja siniset valot alkavat vilkkua kuin säestyksenä jumputtavalle diskomusiikille. Alkaa kiertää huhu, että jollekin on tappelussa käynyt pahasti. Fiilikseni alkaa olla pilalla, joten päätän lähteä kotiin. Ei kiinnosta jäädä maalitauluksi, jos joku toinenkin pirinisti päättää yllättäen seota vaikka tanssilattialla.